2018-10 Aktuelle konservative synspunkter

Egedal konservative ønsker Magnus Lauritsen og Sebastian Lundheld og lykke til EM i Teamgym i Portugal.

Egedal konservative glæder sig over, at det gennem mange, lange og hårde forhandlinger er lykkedes for 6 af byrådets 7 partier at indgå forlig om budget 2019 med tilhørende 10-årig investeringsplan.

Egedal konservative ønsker også Radius Distillery til lykke med sølvmedaljen.  Vi håber, at drømmen om at lave verdens bedste gin vil gå i opfyldelse.

Den konservative justitsminister Søren Pape Poulsen har fremsat forslag til et politiudspil.  Det giver endnu flere betjente, nemlig 150.  Der lægges endvidere op til at politiet skal tættere på borgerne og mere synligt politi.

Den konservative gruppeformand Mette Abildgaard har foreslået at prisen på en pakke cigaretter sættes op til 60 kr. pakken.  Selv om partiet normalt ikke er glade for skatte- og afgiftsforhøjelser,har det i denne forbindelse fundet, at det er vigtigere at nedsætte antallet af rygere, specielt unge rygere.

Egedal konservative ærgrer sig over, at antallet af indbrud i Egedal kommune i perioden fra januar til maj i år sammenlignet med samme periode sidste år kun er faldet med 11%, nemlig fra 159 til 133.  Andre kommuner har bedre tal, f.eks. Helsingør med 46%,men der er dog også kommuner, hvor antallet er steget i Furesø f.eks. 23%.

Egedal konservative ønsker også Kaya fra Ølstykke til lykke med guldmedaljerne i dans, både standard og latin.  Vi ønsker held og lykke ved den kommende turnering i England.